پژوهش سرای دانش آموزی دهخدا ناحیه یک قزوین

این بلاگ جهت معرفی فعالیتهای علمی و پژوهشی دانش آموزان پژوهش سرای دهخدا قزوین راه اندازی شده است

پژوهش سرای دانش آموزی دهخدا ناحیه یک قزوین

این بلاگ جهت معرفی فعالیتهای علمی و پژوهشی دانش آموزان پژوهش سرای دهخدا قزوین راه اندازی شده است

آخرین مطالب

شرایط و ضوابط ثبت ­نام و ارائه طرح:

1- شرکت­ کنندگان در بخش دانش ­آموزی جشنواره جوان خوارزمی، ضمن داشتن حداکثر 24 سال سن در اول مهر 1394 (متولدین اول مهر 1370 و بعد از آن)، بایستیحداقل تا پایان خرداد 1395 دانش آموز یا هنرجوی دوره دوم متوسطه واحدهای آموزشی دولتی و غیردولتی، روزانه و بزرگسال، سما و آموزش از راه دور باشند. (داوطلبان آزاد، مجاز به شرکت در این بخش نیستند.)

2- کلیه شرکت­ کنندگان بایستی برای ثبت ­نام در هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی تا تاریخ 19 فروردین1395 (قابل تمدید است و فعلا تا 15 اردیبهشت 95 تمدید شده است)با مراجعه به پایگاه اطلاع ­رسانی جشنواره به نشانی kharazmi.medu.ir و با همکاری پژوهش ­سراهای دانش ­آموزی و دبیر جشنواره شهرستان/منطقه/ناحیه، نسبت به ثبت ­نام اولیه اقدام نمایند. لازم به ذکر است ثبت ­نام قطعی، منوط به ثبت و تأیید اطلاعات در سامانه اینترنتی جشنواره می ­باشد. (ثبت نام الکترونیکی پس از صدور شیوه نامه جشنواره آغاز خواهد شد.)

*تبصره: تمدید یا عدم تمدید زمان ثبت نام با رعایت مهلت معرفی طرح ­های برگزیده استانی به ستاد جشنواره، در اختیار دبیرخانه جشنواره استان ­ها خواهد بود.

3- طراحان در زمان ثبت ­نام، با آگاهی نسبت به تسهیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بنیاد ملی نخبگان، درصد مشارکت خود را تعیین نمایند. بعد از تحویل طرح ­های منتخب استانی به ستاد، درصد سهم مشارکت طراحان، غیرقابل تغییر و غیرقابل واگذاری به افراد دیگر می  ­باشد. در صورت عدم شرایط ثبت ­نام، انصراف یا عدم شرکت در دفاع حضوری یک یا چند نفر از طراحان یک طرح، آن طرح مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

*تبصره: در حال حاضر، حداقل سهم در طرح برای استفاده از تسهیلات ورود به دانشگاه، با شرکت در کنکور سراسری، 50 درصد و برای استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان 45 درصد می ­باشد.

4- بیان پیشینه تحقیق و ذکر منابع الزامی است و صد در صد طرح باید متعلق به طراح/طراحان شرکت کننده در بخش دانش آموزی جشنواره جوان خوارزمی  باشد. چنانچه کل یا بخشی از طرح، مربوط به فرد یا افراد دیگری باشد، طرح باطل اعلام می گردد و  ضمن معرفی متخلفان به مراجع قانونی، طراح/  طراحان، در این دوره و دوره بعدی از شرکت در جشنواره محروم خواهند شد.

5- چنانچه طراحان یک طرح گروهی  از چند واحد آموزشی، منطقه یا استان باشند، طرح بایستی از طریق واحد آموزشی محل تحصیل طراح (1)، برای شرکت در جشنواره جوان خوارزمی معرفی گردد و چنانچه طرح به طور همزمان از چند واحد آموزشی، منطقه یا استان  ارائه شود ، از فرایند داوری حذف می گردد.

6- به منظور جلوگیری از آسیب ­های احتمالی ناشی از شرکت در جشنواره بر کنکور سراسری دانش ­آموزان، ارائه رضایت ­نامه شرکت در جشنواره جوان خوارزمی، مبنی بر اطلاع از چگونگی تسهیلات جشنواره و کنکور سراسری، توسط دانش ­آموزان سال آخر دوره دوم متوسطه و والدین آنها و تأیید واحد آموزشی محل تحصیل یا پژوهش ­سرای دانش ­آموزی شهرستان/منطقه/ناحیه مربوط الزامی است.

7- با توجه به عدم عودت طرح ­ها، طراحان به هنگام ارائه طرح در هر مرحله از جشنواره، نسخه ­ای از طرح (ترجیحاً اصل طرح) را نزد خود نگهداری نمایند و اصل دست ساخته فقط در موقع دفاع حضوری توسط طراح یا داور مربوط ارائه شود. در ضمن، ارائه نسخه ­ای از طرح، در هر مرحله از داوری حضوری، توسط داور یا طراح الزامی می ­باشد.

8- طرح ­های هنری بایستی در قالب عکس ­هایی در ابعاد حداکثر A3 و در یک لوح فشرده (CD) ارائه شود و اصل طرح های هنری فقط در موقع دفاع حضوری داوران استانی یا طراحان ارائه گردد. بنابراین، از تحویل یا ارسال اصل طرح ­های هنری و دست ­ساخته ­ها، مگر با درخواست مسئول گروه داوری و اخذ رسید، به دبیرخانه ستاد جشنواره خودداری شود.

9- ارائه فایل word و pdf  گزارش طرح و مدارک و مستندات و ضمائم کلیه طرح ­های برگزیده استانی و اسکن فرم­ های ثبت ­نام، داوری استانی، عکس طراحان و طرح (با کیفیت مناسب) و شناسنامه طراحان به ستاد جشنواره الزامی است.

10- افرادی که در هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی، رتبه اول تا سوم کشوری را کسب نموده ­اند، در هیچ ­یک از گروه­ های علمی، به صورت انفرادی یا گروهی، حق شرکت در این دوره از جشنواره را ندارند. سایر افراد شرکت­کننده در هفدهمین جشنواره، در صورت  ایجاد تغییرات اساسی در طرح خود، می ­توانند آن طرح را مجدداً در جشنواره شرکت دهند و یا با طرحی دیگر، در هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی شرکت نمایند.

11- طرح ­ها باید ساخته شده و اجرا شده باشند. همچنین، قابلیت اجرای مجدد، به ویژه در مرحله دفاع کشوری را داشته باشند. لازم به ذکر است در طرح ­های علوم زیستی و پزشکی و طرح­ هایی که نیاز به اثبات نتایج آزمایش در مراکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی دارند، ارائه تأییدیه ­های علمی معتبر الزامی است.  برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به این سایت مراجعه کنیدhttp://kharazmi.medu.ir/

۹۵/۰۱/۱۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر پژوهش سرای دهخدای قزوین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی