پژوهش سرای دانش آموزی دهخدا ناحیه یک قزوین

این بلاگ جهت معرفی فعالیتهای علمی و پژوهشی دانش آموزان پژوهش سرای دهخدا قزوین راه اندازی شده است

پژوهش سرای دانش آموزی دهخدا ناحیه یک قزوین

این بلاگ جهت معرفی فعالیتهای علمی و پژوهشی دانش آموزان پژوهش سرای دهخدا قزوین راه اندازی شده است

آخرین مطالب

شرایط ثبت نام در جشنواره دریا

دوشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۱۷ ب.ظ

به گزارش فرهنگ نیوز ، جشنواره دانش آموزی دریا با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی و ترویج صنعت دریا در اقشار دانش آموزی برگزار می شود که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به واسطه حضور چندین میلیونی دانش آموزان در سطح کشور اقدام به برگزاری آن کرده است.

با توجه به اهمیت برگزاری چنین جشنواره ای و وسعت جامعه دانش آموزی، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری سازمانها و نهادهای دریایی، در صدد است برای دومین بار جشنواره دانش آموزی دریا را در سال ۱۳۹۵ برپا کند.


در این جشنواره علاوه بر فرهنگسازی موضوع دریا و شناساندن امکانات ارزشمند آن در سطح جامعه،  امکان شناخت استعدادها و رشد خلاقیت ها در این حوزه میسر می شود.

از سوی دیگر استقبال از رشته های مرتبط با دریا بسیار کم بوده و متاسفانه شناخت صنعت دریایی در پایه ای ترین مراتب کشور در سطح پایینی است، به همین دلیل فرهنگ سازی از دانش آموزان ابتدایی تا متوسطه می تواند در کاهش این مشکلات موثر واقع شود.

بهنام رضایی، دبیر کارگروه ترویج ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری، با اعلام این مطلب افزود: به منظور جلب توجه جامعه به‎خصوص نسل جوان به اهمیت راهبردی دریا و صنایع دریایی کشور، دومین دوره جشنواره دانش‎آموزی دریا را با شعار «دریا مسیر پیشرفت» برای دانش‎آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: هدف از برگزاری چنین جشنواره‎ای آشنایی دانش‎آموزان و خانواده‎ها با دریا و اهمیت آن در کشور، تبدیل امور دریایی به موضوعی مهم در فعالیت‎های دانش‎آموزی، هدایت تحصیلی دانش‎آموزان نخبه و علاقه‎مند به سمت رشته‎های تحصیلی مرتبط با دریا ، هدایت شغلی دانش‎آموزان، حمایت از خلاقیت های دانش آموزان در حوزه دریا و هدایت به سمت کارآفرینی و تجاریسازی ایده های آنان  و علاقه‎مند کردن دانش آموزان به مشاغل مرتبط با دریا است.

دومین دوره جشنواره دانش آموزی در بخش های «ترویج و فرهنگ سازی»، « مسابقه (طراحی و ساخت)» و «نوآوری و خلاقیت» برگزار می شود. مهلت ارسال آثار به دبیر خانه این جشنواره تا پایان مردادماه سال ۹۵  است.

به استناد نامه 245526/410- 94/12/3

به منظور شناخت اهمیت و جایگاه دریا، ترویج فرهنگ استفاده صحیح این نعمت الهی و شناساندن صنایع مرتبط با آن، وزارت آموزش وپرورش با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی تفاهم نامه ای جهت برگزاری دومین جشنواره دانش آموزی دریا با شعار ((دریا مسیر پیشرفت))منعقد نموده است.

لذا انتظار می رود پژوهش سراهای دانش آموزی ضمن معرفی این جشنواره به کلیه واحدهای آموزشی ابتدایی و متوسطه، زمینه حضور حداکثری دانش آموزان علاقه مند را فراهم آورند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت زیر مراجعه فرمایید.

http://irandarya.com/

نتیجه تصویری برای دریا

 

۹۵/۰۳/۰۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر پژوهش سرای دهخدای قزوین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی